CULTURA
Dada a influencia que teñen as crises na cultura, -así como os seus efectos no emprendemento-, cabe preguntarse que se entende por este termo.
Mentres que algúns autores fan unha revisión histórica das definicións de “cultura”, categorizándoas en función dunha visión externa, interna ou interna e externa, e grupos de definicións diversas, outros autores definen o termo “cultura” como un conxunto de patróns de pensamento, sentimento e reacción, adquiridos e transmitidos principalmente a través de símbolos, que constitúen os logros distintivos dos grupos humanos, incluída a forma de fabricar os produtos.
A definición de cultura que dá o programa GLOBE, contempla este termo desde unha perspectiva organizativa e define a cultura como motivos, valores, crenzas, identidades e interpretacións ou significados compartidos de acontecementos que resultan de experiencias comúns entre os membros dunha comunidade e se transmiten de xeración en xeración.
Para outros autores a definición de cultura engloba o comportamento “corporativo” dos cidadáns, en particular no que se refire á posta en marcha dunha empresa, o que supón, polo tanto, que hai culturas que fomentan máis o emprendemento que outras.