CONCLUSIÓNS: MODELO HOFSTEDE VS PROXECTO GLOBE

Ambos modelos teñen algunhas semellanzas:

  • En primeiro lugar, teñen dimensións compartidas, xa que ambas as teorías teñen dimensións superpostas ou similares, como a distancia de potencia, a evitación da incerteza e a orientación a longo prazo/futuro. Ademais, ambos modelos destacan como as culturas poden diferir moito en valores e comportamentos, o que ten implicacións significativas para o liderado e a xestión da organización.
  • En segundo lugar cómpre sinalar que o foco da investigación é diferente, xa que o proxecto GLOBE inclúe un maior enfoque no liderado e prácticas organizativas específicas, mentres que Hofstede céntrase máis nos valores culturais xerais.
  • En terceiro lugar, GLOBE ofrece unha maior especificidade nalgunhas dimensións, como a distinción entre colectivismo institucional e colectivismo en grupo, mentres que Hofstede ofrece unha visión máis xeral das dimensións culturais.

En canto as diferenzas entre o modelo GLOBE e Hofstede, está en primeiro lugar o número de dimensións, xa que Hofstede identifica seis dimensións culturais, mentres que GLOBE identifica nove. 

Exemplo: Dimensións culturais de distintos países segundo o modelo Hofstede.

The culture factor

Dimensión cultural: PDI

Con 80, China sitúase nos postos máis altos do PDI, é dicir, unha sociedade que cre que as desigualdades entre as persoas son aceptables. 

A relación subordinado-superior tende a polarizarse e non hai defensa contra o abuso de poder por parte dos superiores. Os individuos están influenciados pola autoridade formal e as sancións e son, en xeral, optimistas sobre a capacidade de liderado e iniciativa das persoas. A xente non debe ter aspiracións máis aló do seu rango.

A puntuación de España nesta primeira dimensión (57) é unha puntuación alta, o que significa que España ten unha sociedade xerárquica. Isto significa que a xente acepta unha orde xerárquica na que todos teñen un lugar e que non precisa máis xustificación. Considérase que a xerarquía nunha organización reflicte as desigualdades inherentes, a centralización é popular, os subordinados esperan que lles digan que facer e o xefe ideal é un autócrata benévolo.

Os Estados Unidos teñen unha puntuación baixa nesta dimensión (40) que subliña a premisa estadounidense de "liberdade e xustiza para todos". Isto tamén se evidencia polo foco na igualdade de dereitos en todos os aspectos da sociedade e do goberno estadounidenses. 

Dentro das organizacións estadounidenses, a xerarquía establécese por comodidade, os superiores sempre son accesibles e os xestores confían en empregados e equipos individuais para a súa experiencia. Tanto os xestores como os empregados esperan ser consultados e a información é compartida con frecuencia. Ao mesmo tempo, a comunicación é informal, directa e participativa.