ACTIVIDADE 6. QUEN INVENTOU A INFORMÁTICA?


Actividade dirixida a todo o alumnado.

Obxectivos

Que o alumnado e profesorado tomen conciencia da importancia das mulleres na creación e desenvolvemento da informática actual.

Desenvolvemento

Podes desenvolvelo na aula do xeito que consideres máis adecuado. Algunhas suxerencias:

  • Deseñando un xogo con homes e mulleres do tipo ‘quen é quen?’, sobre todo coidando incluír bastantes mulleres do ámbito da informática ou da ciencia en xeral. Algunha empresa xa comercializou xogos deste tipo, no que podes inspirarte pero seguro que é máis divertido elaboralo na aula.
  • Facendo durante o curso, en grupo ou individualmente, biografías de mulleres referentes na nosa contorna que traballen no eido da tecnoloxía. O IES de Brión en A Coruña fixo público o seu traballo LuminísTICas do curso 2018-2019, co que obtén o segundo premio no concurso Wisibilízalas. Outros colexios e institutos fixeron traballos similares sen expoñelo publicamente.
  • Desenvolver a actividade co gallo de participar no concurso INFORMATÍZATE, organizado pola Escola Técnica Superior de Enxeñaría (ETSE) da Universidade de Santiago de Compostela (USC) para conmemorar a semana das nenas nas Tecnoloxías da Información e Comunicación (TIC).
Relación

Podes desenvolver esta actividade a calquer idade relacionándoa cos inventos, que se pode abordar tanto en materias de ciencias como de humanidades.

Material aportado

Esquema persoal sobre mulleres relevantes da informática con enlaces onde ampliar a información.

Na páxina web de “mujeres con ciencia” podes atopar reseñas a libros infantiles sobre algunhas das científicas na informática máis importantes.

Os contidos deste obradoiro ordénase en torno ás seguintes figuras. Pulsa os seus enlaces para ir á sección do obradoiro adicada a elas.

A páxina web de Galipedia: “Mulleres na informática” é un bo punto para seguir cronolóxicamente a importancia das mulleres na informática, aínda que a linguaxe que utiliza non sexa moi adecuada para a educación da rapazada.

Por exemplo, a Comisión de Xénero do Instituto de Ciencias Matemáticas fixo dous libros de “Mi científica favorita” que se pode consultar na Internet, aínda que non é específica de científicas na informática.

Hai moitas mulleres no ámbito da informática, sobre todo antes de 1980, pero foron invisibilizadas ó longo da historia e non aparecen nos libros de texto (ver o artigo “Las sin nombre: mujeres en ciencia a las que arrebataron su visibilidad” na páxina de mujeres con ciencia). 

É necesario dar a coñecer referentes femininos en todas as profesións para que as nenas poidan ilusionarse e imaxinarse desempeñando esa profesión igual cos nenos.