ACTIVIDADE 6. QUEN INVENTOU A INFORMÁTICA?
Actividade dirixida a todo o alumnado.
Obxectivos
Que o alumnado e profesorado tomen conciencia da importancia das mulleres na creación e desenvolvemento da informática actual.
Desenvolvemento
Podes desenvolvelo na aula do xeito que consideres máis adecuado. Algunhas suxerencias:
- Deseñando un xogo con homes e mulleres do tipo ‘quen é quen?’, sobre todo coidando incluír bastantes mulleres do ámbito da informática ou da ciencia en xeral. Algunha empresa xa comercializou xogos deste tipo, no que podes inspirarte pero seguro que é máis divertido elaboralo na aula.
- Facendo durante o curso, en grupo ou individualmente, biografías de mulleres referentes na nosa contorna que traballen no eido da tecnoloxía. O IES de Brión en A Coruña fixo público o seu traballo LuminísTICas do curso 2018-2019, co que obtén o segundo premio no concurso Wisibilízalas. Outros colexios e institutos fixeron traballos similares sen expoñelo publicamente.
- Desenvolver a actividade co gallo de participar no concurso INFORMATÍZATE, organizado pola Escola Técnica Superior de Enxeñaría (ETSE) da Universidade de Santiago de Compostela (USC) para conmemorar a semana das nenas nas Tecnoloxías da Información e Comunicación (TIC).
Relación
Podes desenvolver esta actividade a calquer idade relacionándoa cos inventos, que se pode abordar tanto en materias de ciencias como de humanidades.
Material aportado
Esquema persoal sobre mulleres relevantes da informática con enlaces onde ampliar a información.
Na páxina web de “mujeres con ciencia” podes atopar reseñas a libros infantiles sobre algunhas das científicas na informática máis importantes.
Os contidos deste obradoiro ordénase en torno ás seguintes figuras. Pulsa os seus enlaces para ir á sección do obradoiro adicada a elas.
- A6. Ada Lovelace
- A6. Alan Turing, Joan Clarke e a viaxe dos segredos
- A6. Grace Hopper
- A6. Hedy Lamarr e outras científicas
A páxina web de Galipedia: “Mulleres na informática” é un bo punto para seguir cronolóxicamente a importancia das mulleres na informática, aínda que a linguaxe que utiliza non sexa moi adecuada para a educación da rapazada.
Por exemplo, a Comisión de Xénero do Instituto de Ciencias Matemáticas fixo dous libros de “Mi científica favorita” que se pode consultar na Internet, aínda que non é específica de científicas na informática.
Hai moitas mulleres no ámbito da informática, sobre todo antes de 1980, pero foron invisibilizadas ó longo da historia e non aparecen nos libros de texto (ver o artigo “Las sin nombre: mujeres en ciencia a las que arrebataron su visibilidad” na páxina de mujeres con ciencia).
É necesario dar a coñecer referentes femininos en todas as profesións para que as nenas poidan ilusionarse e imaxinarse desempeñando esa profesión igual cos nenos.