ACTIVIDADE 4. BAILANDO UN PROGRAMA DE ORDENADOR


Recomendado para todo o alumnado, aínda que o enfoque dependerá do nivel educativo no que se realiza.

Obxectivos

Asociar a informática co ámbito artístico (neste caso a danza) executando un programa no ordenador construído co noso corpo.

Recursos

Para a realización desta actividade necesítanse conceptos da organización interna dos ordenadores (ou calquer outra máquina de computación) e das regras que rixen a construcción de programas usando linguaxes de programación.

Para o profesorado, estes conceptos están desenvoltos, respectivamente, nas actividades 7 (As tripas do ordenador: como son as tripas dun ordenador / móbil?) e 14 (En que se parece un conto a un programa?).

Nembargantes, estas explicacións son complexas para o alumnado máis novo (entre 5 e 10 anos), polo que inclúo un vídeo de cómo explicaría ambos conceptos para este alumnado.

Para o alumnado de maior idade utilizaríanse as instruccións das actividades 7 e 14.

Para levar a cabo esta actividade necesítase ter unha canción (que se corresponde co programa de ordenador) e asociar movementos do corpo a partes da canción (que se corresponde coa execución do programa). A continuación proporciono un exemplo de canción e unha demostración de como asociando movementos a cada parte da canción estamos a executar un programa sobre o ordenador construído co noso corpo.

A danza dos días da semana

Letra

Luns antes de xantar

unha nena foise peitear

pero non se puido peitear

porque tiña que soñar

así soñaba, así, así

así soñaba, así, así

así soñaba, así, así

así soñaba que eu a vin

Martes antes de xantar

unha nena foi limpar

pero non puido limpar

porque tiña que inventar

así inventaba, así, así

así inventaba, así, así

así inventaba, así, así

así inventaba que eu a vin

Venres antes de xantar

unha nena foi ordear

pero non puido ordear

porque tiña que brincar

así brincaba, así, así

así brincaba, así, así

así brincaba, así, así

así brincaba que eu a vin

Accións para cada día da semana

LUNS

MARTES

MÉRCORES

XOVES

VENRES

SÁBADO

DOMINGO

XANTAR

XANTAR

XANTAR

XANTAR

XANTAR

XANTAR

XANTAR

PEITEAR

LIMPAR

PEITEAR

LIMPAR

ORDEAR

ORDEAR

ORDEAR

SOÑAR

INVENTAR

SOÑAR

INVENTAR

BRINCAR

BRINCAR

BRINCAR

Podes realizar múltiples versións cambiando a letra da canción ou os movementos do corpo para cada acción.

Tamén podes utilizar outras cancións ou música e bailalas, como se fose un programa informático no noso corpo (nunha máquina).

Podes realizar múltiples versións cambiando a letra da canción ou os movementos do corpo para cada acción. Tamén podes utilizar outras cancións ou música e bailalas, como se fose un programa informático no noso corpo (nunha máquina).

Para o alumnado adolescente, poderíase poñer letra a algunha música coñecida e bailala segundo as regras dos programas unha acción despois doutra, selección duns movementos ou outros, repeticións nos retrousos e, seguramente, hai momentos para repetir mestres estea soando algunha melodía. Tamén se podería adaptar algunha peza do baile tradicional galego.