ACTIVIDADE 4. BAILANDO UN PROGRAMA DE ORDENADOR
Recomendado para todo o alumnado, aínda que o enfoque dependerá do nivel educativo no que se realiza.
Obxectivos
Asociar a informática co ámbito artístico (neste caso a danza) executando un programa no ordenador construído co noso corpo.
Recursos
Para a realización desta actividade necesítanse conceptos da organización interna dos ordenadores (ou calquer outra máquina de computación) e das regras que rixen a construcción de programas usando linguaxes de programación.
Para o profesorado, estes conceptos están desenvoltos, respectivamente, nas actividades 7 (As tripas do ordenador: como son as tripas dun ordenador / móbil?) e 14 (En que se parece un conto a un programa?).
Nembargantes, estas explicacións son complexas para o alumnado máis novo (entre 5 e 10 anos), polo que inclúo un vídeo de cómo explicaría ambos conceptos para este alumnado.
Para o alumnado de maior idade utilizaríanse as instruccións das actividades 7 e 14.
Para levar a cabo esta actividade necesítase ter unha canción (que se corresponde co programa de ordenador) e asociar movementos do corpo a partes da canción (que se corresponde coa execución do programa). A continuación proporciono un exemplo de canción e unha demostración de como asociando movementos a cada parte da canción estamos a executar un programa sobre o ordenador construído co noso corpo.
A danza dos días da semana
Letra
Luns antes de xantar
unha nena foise peitear
pero non se puido peitear
porque tiña que soñar
así soñaba, así, así
así soñaba, así, así
así soñaba, así, así
así soñaba que eu a vin
Martes antes de xantar
unha nena foi limpar
pero non puido limpar
porque tiña que inventar
así inventaba, así, así
así inventaba, así, así
así inventaba, así, así
así inventaba que eu a vin
Venres antes de xantar
unha nena foi ordear
pero non puido ordear
porque tiña que brincar
así brincaba, así, así
así brincaba, así, así
así brincaba, así, así
así brincaba que eu a vin
Accións para cada día da semana
|
LUNS |
MARTES |
MÉRCORES |
XOVES |
VENRES |
SÁBADO |
DOMINGO |
|
XANTAR |
XANTAR |
XANTAR |
XANTAR |
XANTAR |
XANTAR |
XANTAR |
|
PEITEAR |
LIMPAR |
PEITEAR |
LIMPAR |
ORDEAR |
ORDEAR |
ORDEAR |
|
SOÑAR |
INVENTAR |
SOÑAR |
INVENTAR |
BRINCAR |
BRINCAR |
BRINCAR |
Podes realizar múltiples versións cambiando a letra da canción ou os movementos do corpo para cada acción.
Tamén podes utilizar outras cancións ou música e bailalas, como se fose un programa informático no noso corpo (nunha máquina).
Podes realizar múltiples versións cambiando a letra da canción ou os movementos do corpo para cada acción. Tamén podes utilizar outras cancións ou música e bailalas, como se fose un programa informático no noso corpo (nunha máquina).
Para o alumnado adolescente, poderíase poñer letra a algunha música coñecida e bailala segundo as regras dos programas unha acción despois doutra, selección duns movementos ou outros, repeticións nos retrousos e, seguramente, hai momentos para repetir mestres estea soando algunha melodía. Tamén se podería adaptar algunha peza do baile tradicional galego.