REALIDADES


Nas universidades españolas só estudan graos de enxeñaría entre un 20 e un 25% de alumnas e, no caso de enxeñaría informática, so un 17%. A participación feminina nas titulacións de Física, Matemáticas, e sobre todo Enxeñaría Informática, na USC é minoritaria (en torno ó 15-30%), a pesar de que as alumnas xa son maioría na USC.

Este desequilibrio non so perxudica ás mulleres porque limita a súas oportunidades de traballo no futuro, senón que condiciona os avances e innovacións tecnolóxicas do futuro, xa que a enxeñaría constrúe productos ou servizos e, sen unha participación diversa, non se atenderán as necesidades de toda a xente. Hai moitas evidencias dos impactos sociais que está a producir esta limitación no caso da intelixencia artificial.

Con relación ós estudos CTEM (ciencia, tecnoloxía, enxeñaría e matemáticas), normalmente destácanse como causas destas desigualdades a presenza de estereotipos de xénero e a falta de referentes femininos en ciencia e tecnoloxía. Varios estudos revelan que as nenas comezan a perder interese por algúns contidos CTEM xa a partir dos 7 anos.

Hoxe en día, moitos estudos tamén expoñen a falta de neutralidade da tecnoloxía, e cando se usa para ensinar nas aulas pode diminuir o interese das nenas cara os estudos CTEM.

Na nosa experiencia realizando obradoiros en CEIPs e IES de Galicia, observamos que o entusiasmo e participación de nenos e nenas é moi diferente dependendo dos exemplos utilizados para ensinar conceptos de enxeñaría e informática.