COMPETENCIAS


  • A lectura e a análise da poesía do século XVII permitirá ao alumnado coñecer unha época fundamental da historia literaria, o chamado segundo «Século de Ouro», derivado da renovación experimentada no sistema literario durante o século anterior. 
  • A continuidade respecto ao século XVI, en temas, estilo e métrica,  leva aparellados un afondamento temático e estético, a exploración de novos xéneros, a combinación dos existentes e a explotación dos recursos literarios ata o seu esgotamento, co estímulo do conceptismo e a agudeza como tendencia xeral de época. 
  • A aproximación crítica á produción poética de tres grandes poetas do período (Lope de Vega, Góngora e Quevedo) serve para coñecer non só a súa obra particular, senón tamén os trazos xerais dos autores contemporáneos e os do propio período artístico, sempre inscritos nas súas coordenadas históricas e culturais.

As cinco unidades didácticas que configuran Literatura española do século XVII: poesía participan no proceso de adquisición das diferentes competencias e os obxectivos xerais, compartidos coas materias de literatura do grao, pero tamén os particulares desta materia, que debuxa un panorama amplo de trazos sobresaíntes para asentar nel unha axeitada explicación dos aspectos peculiares (autores, obras, correntes...).

A Memoria de Verificación do Grao en Lingua e Literatura Españolas establece as competencias básicas e xerais da titulación nas que está implicada a presente materia. Son as seguintes:

CB1

Que o alumnado demostre posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita atoparse a un nivel que, a pesar de apoiarse en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.

CB2

Que o alumnado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de forma profesional e posúa as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.

CB3

Que o alumnado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo), para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.

CB4

Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.

CB5

 Que o alumnado desenvolva aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.

CX1

Adquisición e comprensión de coñecementos, métodos científicos e recursos de análises para (a) o estudo avanzado lingüístico e literario do español e as súas literaturas; (b) o estudo básico/medio dunha segunda lingua (nivel B2) e a súa literatura, de Filoloxía Románica, de Lingüística Xeral ou de Teoría da Literatura e Literatura Comparada.

CX2

Habilidades para aplicar os devanditos coñecementos e métodos para recoñecer, identificar e resolver problemas tanto no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios como no seu ámbito profesional: docencia de linguas (como L1 ou LLE) e de literatura, asesoría e corrección lingüística, planificación lingüística, mediación comunicativa, tradución, lingüística clínica, actividades editoriais, etc.

CX3

Capacidade de reflexión e de pensamento crítico para describir, interpretar e valorar os feitos lingüísticos e literarios.

CX4

Capacidade para aplicar o razoamento indutivo e dedutivo, ao combinar a análise dos datos coa argumentación teórica.

CX5

Capacidade de abstracción, síntese e análise, ao extraer xeneralizacións a partir da descrición dos datos.

CX6

Capacidade para transmitir información, ideas, problemas e solucións sobre cuestións relativas á lingua e a literatura españolas a un público especializado e non especializado.

CX7

Dominio da expresión oral e escrita, en español e noutras linguas, en distintos contextos.

CX8

Habilidade no manexo de ferramentas informática sen o uso de redes que permitan establecer contactos nacionais e internacionais.

CX9

 Habilidade para traballar en colaboración e en contextos multiculturais e multilingües.

CX10

Aprendizaxe autónoma de novos coñecementos e técnicas de análise.

A continuación, detállanse as competencias específicas que máis propiamente cabe adscribir a esta materia:

CE4

Identificar e comprender aqueles elementos (obxecto de estudo, metodoloxía, linguaxe e terminoloxía crítica especializada, etc.) que definen e articulan os estudos lingüísticos e literarios como disciplinas científicas no eido das Humanidades.

CE5

Recoñecer o carácter interdisciplinar dos estudos lingüístico-literarios.

CE7

Dominar os diversos enfoques e métodos que permiten a comprensión crítica da obra literaria

CE8

Coñecer os escritores e obras máis importantes e representativos de xéneros, correntes ou tendencias de cada un dos períodos da historia da literatura.

CE10

 Comprender a complexidade dos feitos lingüísticos e das obras literarias, aprender a apreciar os seus valores estéticos e extraer o caudal informativo que encerra o texto literario.

CE12

Interpretar con rigor as obras máis importantes e representativas de xéneros, correntes ou tendencias de cada un dos períodos da historia da literatura española.

CE13

Coñecer a teoría e o pensamento estético no seu percorrido histórico en tanto condicionante de xéneros, estilos, morfoloxía e técnicas do discurso literario.

CE15

Coñecer as características das diversas manifestacións da creación literaria, incardinándoas no contexto sociocultural no que se xestan e conectándoas con outras formas de expresión artística.

CE16

Adquirir habilidades no manexo de novas tecnoloxías que faciliten o estudo da lingua e a literatura españolas.

CE17

 Empregar ferramentas de busca de recursos bibliográficos para o estudo da lingua española e manexar as fontes documentais e bibliográficas propias da literatura.

CE18

Desenvolver a competencia comunicativa.