OBXETIVOS
A adquisición das competencias mencionadas está relacionada cos seguintes obxectivos xerais da materia, comúns a todas as unidades e enumerados na programación docente de Literatura española do século XVII: poesía:
— Preparar o alumnado para o estudo da poesía do século XVII, co auxilio de métodos filolóxicos idóneos, a través da análise e a interpretación dos autores e as obras máis sobresaíntes.
— Proporcionar ao alumnado técnicas, ferramentas e destrezas básicas para comprender e analizar textos poéticos na situación histórica do século XVII español, co obxectivo de que sexa capaz de interpretalos dentro do marco sociocultural propio do período.
— Achegar a o alumnado bases e métodos rigorosos que lle permitan estudar a historia literaria en xeral, e a deste século en particular, un obxectivo que implica a asimilación de conceptos e terminoloxía fundamentais, así como a consulta e o aproveitamento de repertorios bibliográficos relevantes para a poesía do século XVII.
— Conseguir que o alumnado adquira coñecementos e habilite as súas capacidades para:
- Coñecer a poesía do XVII no que incumbe a formas de transmisión, xéneros e temas, trazos do estilo, polémicas literarias, obras, autores e grupos poéticos.
- Profundar no estudo persoal da produción poética da época.
- Xerarquizar correctamente os contidos.
- Elaborar guións e esquemas ordenados para o estudo.
- Mellorar o seu hábito de lectura analítica e reflexiva.
- Perfeccionar a técnica do comentario literario.
- Mellorar a súa capacidade de expresión oral e escrita.
- Favorecer o seu espírito crítico e o seu xuízo estético.
Características destacadas
A «Unidade II. A poesía na preceptiva. A “crítica literaria” e as polémicas» contribúe a alcanzar os devanditos obxectivos, abordando as características máis destacadas da lírica do período no que incumbe ás poéticas e os seus preceptos; ás batallas literarias, con especial atención á polémica gongorina; e, finalmente, aos trazos dunha «crítica literaria» aínda incipiente:
— Afondar no estudo da lírica barroca coa axuda dos métodos filolóxicos adecuados, a través da análise e a interpretación de composicións sinaladas.
— Obter bases e métodos rigorosos para o estudo da historia literaria, a asimilación dos seus principais conceptos e o correcto aproveitamento dos repertorios bibliográficos e os seus complementos informáticos no estudo da poesía do século XVII.
— Adquirir coñecementos e habilitar as súas capacidades para:
- Coñecer a produción lírica dos poetas da época, a través das súas obras principais.
- Afondar no estudo persoal da poesía barroca.
- Xerarquizar correctamente os contidos académicos esenciais e accesorios no que se refire á lírica do século XVII.
- Realizar de maneira ordenada notas, guións e esquemas que faciliten o estudo da poesía barroca.
- Avanzar no hábito de lectura reflexiva e analítica a través da produción poética dos máis importantes autores.
- Profundar no comentario literario de textos poéticos, con atención ás distintas tendencias e trazos fundamentais do Barroco.
- Mellorar a expresión oral e escrita, a partir do estudo da lírica barroca.
- Estimular o espírito crítico e o sentido estético, partindo das manifestacións da poesía española do século XVII.