OBXETIVOS


A adquisición das competencias mencionadas está relacionada cos seguintes obxectivos xerais da materia, comúns a todas as unidades e enumerados na programación docente de Literatura española do século XVII: poesía:

—  Preparar o alumnado para o estudo da poesía do século XVII, co auxilio de métodos filolóxicos idóneos, a través da análise e a interpretación dos autores e as obras máis sobresaíntes.

—  Proporcionar ao alumnado técnicas, ferramentas e destrezas básicas para comprender e analizar textos poéticos na situación histórica do século XVII español, co obxectivo de que sexa capaz de interpretalos dentro do marco sociocultural propio do período.

—  Achegar a o alumnado bases e métodos rigorosos que lle permitan estudar a historia literaria en xeral, e a deste século en particular, un obxectivo que implica a asimilación de conceptos e terminoloxía fundamentais, así como a consulta e o aproveitamento de repertorios bibliográficos relevantes para a poesía do século XVII.

—  Conseguir que o alumnado adquira coñecementos e habilite as súas capacidades para:

  1. Coñecer a poesía do XVII no que incumbe a formas de transmisión, xéneros e temas, trazos do estilo, polémicas literarias, obras, autores e grupos poéticos.
  2. Profundar no estudo persoal da produción poética da época.
  3. Xerarquizar correctamente os contidos.
  4. Elaborar guións e esquemas ordenados para o estudo. 
  5. Mellorar o seu hábito de lectura analítica e reflexiva. 
  6. Perfeccionar a técnica do comentario literario. 
  7. Mellorar a súa capacidade de expresión oral e escrita. 
  8. Favorecer o seu espírito crítico e o seu xuízo estético.

Características destacadas

A «Unidade II. A poesía na preceptiva. A “crítica literaria” e as polémicas» contribúe a alcanzar os devanditos obxectivos, abordando as características máis destacadas da lírica do período no que incumbe ás poéticas e os seus preceptos; ás batallas literarias, con especial atención á polémica gongorina; e, finalmente, aos trazos dunha «crítica literaria» aínda incipiente:

—  Afondar no estudo da lírica barroca coa axuda dos métodos filolóxicos adecuados, a través da análise e a interpretación de composicións sinaladas.

—  Obter bases e métodos rigorosos para o estudo da historia literaria, a asimilación dos seus principais conceptos e o correcto aproveitamento dos repertorios bibliográficos e os seus complementos informáticos no estudo da poesía do século XVII.

—  Adquirir coñecementos e habilitar as súas capacidades para:

  1. Coñecer a produción lírica dos poetas da época, a través das súas obras principais.
  2. Afondar no estudo persoal da poesía barroca.
  3. Xerarquizar correctamente os contidos académicos esenciais e accesorios no que se refire á lírica do século XVII.
  4. Realizar de maneira ordenada notas, guións e esquemas que faciliten o estudo da poesía barroca.
  5. Avanzar no hábito de lectura reflexiva e analítica a través da produción poética dos máis importantes autores.
  6. Profundar no comentario literario de textos poéticos, con atención ás distintas tendencias e trazos fundamentais do Barroco.
  7. Mellorar a expresión oral e escrita, a partir do estudo da lírica barroca.
  8. Estimular o espírito crítico e o sentido estético, partindo das manifestacións da poesía española do século XVII.