METODOLOXÍA


Os contidos desta unidade didáctica desenvolveranse a través de clases expositivas e interactivas, durante un tempo aproximado de dúas semanas. 

Cada semana incluirá tres horas de actividade presencial.

A estas sesións engádense as titorías programadas en grupo ou individuais

  • Nas sesións expositivas, a explicación teórica por parte da docente apóiase en todo momento nos textos literarios obxecto de estudo, para que o alumnado adquira os coñecementos esenciais sempre a partir da vertente práctica da análise literaria, o que implica a súa participación activa nas clases e nas diferentes actividades. 
  • Nas sesións interactivas, que se desenvolven en total coordinación coas anteriores, permiten afondar nos textos poéticos explicados nas expositivas a través de fragmentos seleccionados e baséanse no comentario de textos coa intervención do estudantado.
Materiais

As exposicións teóricas e prácticas apoiaranse en materiais que a profesora facilitará ou indicará con antelación aos alumnos, preferentemente a través da aula virtual da materia, base fundamental da comunicación entre aqueles e a profesora durante o curso. Nela figurarán non só documentos teóricos e textos para a análise, senón tamén ligazóns para o acceso a contidos virtuais recomendados, exercicios, todos os avisos relacionados coa materia e tamén un foro para a participación do alumnado.

Os materiais de apoio consistirán en textos líricos ou bibliografía crítica, pero tamén se utilizarán reproducións dixitais de manuscritos e impresos da época, relacionados cos contidos da unidade, nalgún caso aloxadas en servidores web de referencia para a docencia e a investigación sobre Literatura do século XVII.

Website

Carácter práctico

Aínda que a maioría das sesións presenciais son de carácter expositivo, a natureza da materia aconsella dotala dun acusado carácter práctico: incluso a explicación de contidos teóricos levará tal compoñente, isto é, irá acompañada da reflexión e o comentario sobre textos literarios ou teóricos concretos, de acordo coa selección suxerida no desenvolvemento dos contidos da unidade, do mesmo xeito que ocorre no caso das outras catro unidades.

Preténdese, en definitiva, que o alumnado adquira un coñecemento «empírico» da poesía barroca

A maioría das sesións presenciais, dun ou outro tipo, conterán estudos e interpretacións completas e exhaustivas de poemas ou fragmentos.

A análise sustentarase nun método filolóxico estrito para a explicación dos textos: 

  • identificación de temas, 
  • motivos e tópicos, 
  • fontes ou tradicións, 
  • interpretación de recursos estilísticos significativos, etc. 

Aínda que a natureza diversa dos textos esixe aproximacións diferentes, as ferramentas críticas utilizadas deben servir sempre para comprender o texto no seu contexto de produción.

Como lóxica consecuencia da metodoloxía sinalada, e xa desde a óptica da aprendizaxe, resulta imprescindible que o alumno adopte unha actitude activa e participativa durante as sesións presenciais: as expositivas, as interactivas e as titorías programadas, nas cales a atención máis personalizada permitirá ao alumno resolver as súas dúbidas, profundar nalgún aspecto ou ampliar a información dispoñible.

A súa implicación supón tanto a asistencia regular a clase, a intervención oral ou a presentación de traballos por escrito como a lectura previa, moi minuciosa, dos textos de lectura obrigatoria, literarios ou teóricos, que se comentarán na aula.

Cómpre facer algunhas recomendacións:

  1. O alumnado deberá realizar unha lectura moi detida, previa ás sesións expositivas e interactivas, de todos os textos de lectura obrigatoria, incluídos os que a profesora entregará para o traballo na aula, para unha máis fácil comprensión das explicacións teóricas e un máis eficaz traballo práctico sobre eles.
  2. Recoméndase ao alumnado que asista e manteña unha actitude participativa nas clases, con posibles intervencións e exposicións orais durante as sesións, expositivas ou interactivas.
  3. É fundamental a consulta da bibliografía recomendada.
  4. O alumnado debe demostrar unha correcta expresión oral e escrita, en léxico, ortografía e puntuación.